Wednesday, November 10, 2010

misi meneruskan idop seminggu dgn RM50

assalamualaikum :)

tengok entry nie, mesti roomate2 aku buat mke terkejut. mesti tertnya2, bole ke misi nie berjaya. susahnya misi nie mcm nak antar bantuan dkat gaza. memg sush uolls! hambek kau memondan kejap :)

korang tau tak, *sambil menepuk paha korg* aku ada duit 50 henggat je nak survive seminggu kat uitm nie. kalau sebelum nie, 50hengget tu 3hari dah abes, skrg kna tahan seminggu. mampoih la aku kan. xpe2, kta kne cuba!

nie semua gara2 bpak ak menyirap sbab ak habeskan rm150 dalam mase 5hari. ye, 5 hari! kann? kalau aku pun aku menyirap. nak kata belaja kat aussie, memg tak la kan. tapi dah memg tabiat aku. boros!

so, tadi aku dah withdrew 50 ak kat bank islam. aww~ my last penny! :( haa, tadi aku lunch 2hengget je. makan sambal telo. nasi puteh and ais kosong. uihhh~ touchy sgt. tgk jojo mnum air tembikai aku rse mcm nak lari bogel. tapi, apkan daya aku mnum la jgk.

tapi, bila dah tkde duit nie mkan ap pun sdap. ap pun habis. kalau tak jgn harap la mknan lunch aku nak licin. memg harapan. tu time duit byk. belagak. so not good dikk oii.. :0

ap pun aku happy dpt roomate2 yg supportive. dorg yg tlong aku jalankan misi nie. uitm plak vavi, tak msukkan allowance mkn utk bulan nie. okeoke, sori uitm. tak sengaja ckap kau vavi :p

skrg nie tgh tggu roomate2 ak kol nak g dinner. bajet utk dinner ak, 2 hengget je. ishh, kan bes kalau ada kdai mkn 2 hengget. sng idop ak. so korg, kalau la aku yg boros ala2 paris hilton pun bole survive mesti korg pun bole. *baru sekali dah poyo* :) berusaha la utk berjimat. jgn nak hambur2 kan duit kau tu. kau ingat kalau asyek nak meminjam je, org tak menyirap? bak kata mak aku "tokeyh babi pun bungkus"

akhir kata, selamat menjamu selera. abg nak gie mkan nie. dah pegang dah 2hengget kat tgn. tak sabar nak minum ais kosong lagi. =.='

korg, bye :)

No comments:

Post a Comment