Saturday, March 19, 2011

celaru

assalamualaikum..

sape kate org mcm aku takde problem. walaupun aku nie happy je selalu dan senantiasa menampakkan wajah yg gembira, tetap masalah datang menghinggap di bahu aku. syahdu enough?

nie bukanlah celaru identiti ke hapa, nie celaru laen. bila dah final sem nie, memg pening la kepala otak aku kann. dgn final year project yg tak berapa nak siap, dengan paper repeat lagi. kecelaruan aku nie kiranya berasas la.

dapat pulak lecterur yg tak berapa nak suka aku, betol2 buat aku takde mood nak belaja. cettt.. *itu alasan kau je akem! dah malas, redha je la.* walaupun begitu, aku tetap celaru.

dari aku tadika aku taktau nak jadi apa. nak jadi polis, memg tak la kan. nak jadi cikgu lagi la tak. memg kne bantai la bebudak sekolah. yg berak dalam selua memg aku suruh dia calit kat muka. dah tau nak berak, pegi lah tandas. yg kau gie teran kat dlam selua tu dah kenape? oleh itu, memg tak la cikgu sekolah.

bila msuk sekolah, gatal plak gie ambek electrical engineering. haa, nak jadi engineer la kononnya. memg tak la, dengan add math kau yg tak berapa nak 8 tu, memg tak dapatlah kau nak sambung engineering.

bila masuk uitm, ambek plak account. nak kata susah, tak sebenarnya. tapi dah memg penyakit aku yg malas dan mental block maka tiap2 sem aku akan dapat C utk paper account. sampai lah part 5, aku repeat buat kali pertama.

sekarang dah bulan 3, aku dah part 6. nex sem aku dah bole buat degree kalau clear semua paper. masalahnya, aku taktau nak ambek degree apa. no pin dah beli dahh. nak isi borang je niee.

kat sinilah kecelaruan aku yg amat dasyat. aku nak sangat buat law. buat paper yg memg belaja satu bnda je. dan paper yg tak pakai calculator. aku dah muak la buat math. aku bukan anak cina yg menghadap nombor hari2.

tapi, bila pikir balik, mcm sayang je 3 tahun aku buat dip account tapi nak sambung law. kalau ye pun bole, masalahnya layak ke aku nak apply law? celaru lagi sekali.

adakah aku akan terus menyambung degree dalam perakaunan, atau course laen? nantikan jawapannya next sem.

aku tau entry yg nie agak geli sedikit. kesah plak kan korg aku nak sambung apa. tapi, kesah plak aku korg kesah ke tak. nie blog aku, aku punya suka.

walau apapun, good luck people for finals. dah dekat sangat dahh. no more lepak2 ea. *oke itu bohong*.. doakan abg dapat apa yg abg nak.

ciao..

1 comment:

  1. aqem!!!x payah nak sayang sangat 3 years of ur life tu!!go for law!!!do it for me yang x dapat ni!!!

    ReplyDelete